Tuesday, December 22, 2009

Hiko's world page66 ( 幸福冬至 )

这篇博客帖,感觉上就该用中文写,不然很难表达呀~今天是冬至,首先祝各位冬至愉快!其实,也不必我多说什么,看照片就很清楚我在干嘛了~今天到了奶奶家弄汤圆……好好玩哦~
我努力搓搓搓!
妈咪和我一起搓!
来~笑一个!
想吃吗?嘻嘻~
这全是我弄的哦!很赞吧?哈哈~
美味可口,五颜六色的汤圆大功告成!
除了弄汤圆,我们还弄了饺子哦~
包肉馅,很简单耶~呵呵~
怎样?垂涎三尺了吧?
Mmmmmm~~~我总共吃了十二个呢!

sorry to those who is unable to understand chinese, this post is basically about a chinese festival call "Dong Zhi".The Chinese people normally eat "tangyuan" a type of sweet flour ball made to mean the togetherness of a family. Me and my family are enjoying this sweet and warming festive season together~~

No comments:

Post a Comment